Sinusitis & Halotherapie

Bij de meeste mensen ontwikkelt bijholteontsteking na een verkoudheid of griep. Wanneer de oppervlakten van de holtes opgezwollen raken zal het slijm vast gaan zitten. Dit vastzittende slijm zorgt voor een vervelende druk, maar is ook een goede plek voor bacteriën om in te groeien.

Acute sinusitis betekent dat de infectie zich snel ontwikkelt en een korte tijd aanhoudt. Veel gevallen van acute bijholteontsteking duren een week, maar het kan ook weleens 2 tot 3 weken duren.

Symptomen van sinusitis

• Een verstopte neus of loopneus. Wanneer u groen/geel slijm snuit dan hebt u waarschijnlijk een bacteriële infectie.
  • Pijn en gevoeligheid in het gezicht. In de omgeving van de sinussen met bacteriën ervaren mensen een kloppende pijn die erger wordt naarmate ze hun hoofd bewegen, en pijn in de kaken, tanden en kiezen bij het eten.
  • Hoge lichaamstemperatuur.

bijholteontsteking-behandelen

Andere mogelijke symptomen

• Vermoeidheid
  • Sinus hoofdpijn
  • Hoesten
  • Slechte adem
  • Druk op de oren
  • Verlies van smaak en reuk

bar

Hoe zout u kan helpen bij sinusitis

• Zout is bacteriedodend
  • Zout zorgt voor oplossing van het slijm, wat resulteert in een verlaging van de kans op verdere ontstekingen
  • Zout is ontstekingsremmend
  • Zout verlaagt het IgE-niveau (allergie-antistof) waardoor het immuunsysteem minder overgevoelig wordt

bar

Hoe kan de zoutkamer u helpen bij sinusitis?

Zouttherapie is een wetenschappelijk onderbouwde, natuurlijke en veilige behandelmethode voor iedereen ongeacht leeftijd. Bij sinusitis heeft inademing van de zoute aerosol gegenereerd door onze halogenerator de volgende effecten:

• Vermindert de behoefte aan inhalalators en antibiotica
  • Vermindert het aantal ziekenhuisopnames
  • Verwijdert slijm uit de longen
  • Verlengt de tijd van remissie
  • Versterkt het immuunsysteem
  • Versterkt de longen tegen ziekten
  • Verbetert de kwaliteit van leven

bar

Hoe vaak zou u moeten komen?

• Afhankelijk van leeftijd ligt het gemiddelde tussen de 15 en 20 sessiesHaloClinic_Halotherapie_Bijholteonsteking_20
  • Bij onomkeerbare condities wordt aanbevolen om regelmatig terug te komen om terugkerend slijm te verwijderen en neusslijmvliezen te laten slinken
  • Aangeraden wordt een sessiefrequentie van 2 à 3 keer per week

In de meeste gevallen zorgt de zouttherapie voor een normalisering van de luchtwegen waardoor de symptomen verdwijnen. De effectiviteit van halotherapie wordt geschat op 75-98%. De meeste cliënten doen 1 of 2 kuurtrajecten per jaar. Tussendoor komen ze eventueel terug voor extra sessies wanneer ze merken dat de helende werking van halotherapie weer nodig is.

Neem contact met ons voor advies op maat

bar

Ervaar de voordelen van HaloTherapie vrijblijvend, zonder enige verbintenis.